Tu ce lasi in urma ta?

images

Iubesc studiile ! Nu ma refer aici la a face 10 facultati, ci la studiile cercetatorilor. 🙂

V-ati intrebat vreodata oare cati dintre oameni iubesc ceea ce fac zi de zi la ceea ce numim noi „slujba, job”? Ei bine, eu m-am intrebat asta pentru ca aud in jurul meu in proportie de 90% „I hate my job”, „Vreau alt job”, „Nu imi place ceea ce fac!” Si persoana care spune frazele acestea nu lucreaza in medii toxice neaparat sau video chat sau alte medii unde ar putea sa simta ca ii sunt incalcate demnitatea si alte valori morale, ci lucreaza in medii economice de exemplu, bancar, financiar, administratii publice etc. Nu am auzit vreun stomatolog sa spuna „nu imi place jobul meu”, nici vreun avocat, recruiter sau programator. Ce-i drept, am auzit un programator spunand ca nu ii place proiectul la care lucra, ca era prea simplu si nu invata, nu evolua, dar in general acestui programator ii place la nebunie meseria lui, a schimbat proiectul si acum este totul ok, ii place activitatea, ocupatia lui. Insa multora nu le place ceea ce fac.

Asadar, revenind la studii, americanii au facut un sondaj de opinie in 2013 si a reiesit ca din 150 000 de indivizi intervievati, doar 30% au declarat ca le place ceea ce fac (activitatea intreprinsa).

Gallup a facut un studiu si la nivel mondial, intervievand 142 de tari, insumand 230 000 intervievati, din care a reiesit ca 87% din angajati nu isi iubesc jobul, ci doar 13% au declarat ca plac ceea ce fac.

Cele mai multe aplicari la joburi au loc lunea dovedeste alt studiu. Totodata, cele mai multe infarcturi se produc luni dimineata.

Intr-o postare trecuta discutam despre gasirea vocatiei, iar in alta despre frustrare, acum voi adauga niste informatii suplimentare, corelandu-le.

Stiati ca frustrarea este importanta in gasirea vocatiei? Da, este adevarat. Fii atent la ce frustrari ai si iti vei descoperi dorintele si chemarea.

De exemplu, daca te frustreaza faptul ca ai program fix, inseamna ca iti doresti program flexibil, unii oameni chiar nu dau randament dimineata sau seara, asa ca ar prefera sa inceapa mai devreme si sa plece mai devreme, sau sa inceapa mai tarziu si sa plece mai tarziu. Multi prefera sa inceapa la 11 serviciul de exemplu si sa plece la 20 de la birou, pentru ca atunci au ei randament, spor.

Alti angajati sunt frustrati pentru ca nu castiga suficient, nu atat cat isi doresc. Altii ca nu le este recunoscuta munca, altii ca nu fac ceva important pentru umanitate, nu simt munca lor utila, apreciata etc.

By the way, am avut in ultimele zile niste intalniri importante : cu Maica Tereza, cu Lady Di si operele lui Antoni Gaudi. (Nu, nu am facut o sedinta de spiritism pentru a le intalni, ci erau figuri de ceara cele doua domnite). Aceste trei personalitati mi-au facut pielea sa se zbarleasca pentru ca mi-am dat seama ca oricine a auzit de ei datorita operelor lor (de caritate si arhitecturale in cazul domnului Gaudi). Gaudi a fost un vizionar, a creat necreatul. A creat ceea ce nu mai exista pana atunci. Maica Tereza si Lady Diana au salvat vieti, au ajutat oameni si iata, si dupa decenii, chiar si secole, au un renume, posteritatea nu le da uitarii. Si-au gasit chemarea si au urmat-o. Au facut ceea ce i-a atras cel mai mult, ceea ce au simtit ca ii implinea ca oameni, ceea ce ii facea sa simta bucurie, sa simta satisfactie.

Tu ce vei face pentru lume? Intr-o lumea individualista crezi ca mai exista oameni care vor sa schimbe lumea in bine? Lumea se schimba in bine incepand cu tine! Cu mine! Cu fiecare dintre noi.

Tu ce lasi in urma ta? Gaseste acea meserie care iti utilizeaza calitatile, care iti fructifica pasiunile, care schimba lumea in bine, care ajuta oameni, care te face fericit!

Fa din pasiunea ta o meserie sau din meseria ta o pasiune!

Lasă un comentariu